Vizitka podjetja

RAGOR - Razvojna agencija Zgornje Gorenjske
Spodnji Plavž 24e, 4270 Jesenice

Tel: 04 / 581 34 00
Fax: 04 / 581 34 11
E- pošta:
info@ragor.si

FB
: Razvojna agencija Zgornje Gorenjske
Spletna stra
n: www.ragor.si

Bilten Moj spletni priročnik

S klikom na povezavo se lahko prijavite na brezplačen bilten -Moj spletni priročnik.


Prijava

Urejanje obveznih socialnih zavarovanj – v letu 2016 samo še elektronsko!

12. januar 2016 do NaN.  

Od 1.1.2016 dalje bodo morali VSI POSLOVNI SUBJEKTI obvezna socialna zavarovanja urejati na portalu e-VEM.  To pomeni, da bodo podjetja obrazce za svoje zaposlene (M-1, M-2, M-3, M-12) oddajala samo še elektronsko, nič več na papirju.

Do portala e-VEM dostopate TUKAJ.

 

Kvalificirano digitalno potrdilo

Portal e-VEM temelji na elektronskem oddajanju vlog v reševanje pristojnim organom. Samostojno delo s portalom e-VEM zahteva nameščeno kvalificirano digitalno potrdilo, saj se vloga šteje za oddano, šele ko je elektronsko podpisana.

 

Kvalificirano digitalno potrdilo je vezano na osebno davčno številko uporabnika. Zahtevek za pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila za zaposlenega (SIGEN-CA) se odda na Finančnem uradu, lahko pa ga uporabnik pridobi tudi kot fizična oseba – brezplačno na upravni enoti. Obstajajo tudi drugi ponudniki kvalificiranih digitalnih potrdil.

 


Postopki, ki jih je možno opraviti na portalu e-VEM:

  • oddaja davčnih podatkov,
  • objava potrebe po delavcu,
  • pridobitev obrtnega dovoljenja,
  • oddaja zahtevka za izdajo identifikacijske številke za DDV,
  • urejanje zdravstvenih zavarovanj zase, za zaposlene in družinske člane (oddaja obrazcev M-1, M-2, M-3, M-12) – od 1.1.2016 dalje je možna oddaja teh obrazcev le še z uporabo portala e-VEM,
  • podelitev pooblastil drugim osebam - podelitev pooblastil je funkcija, s katero kot zastopnik podjetja pooblastite drugo osebo, da v imenu vašega podjetja ureja vse potrebno na portalu e-VEM. Za podrobnosti glejte točko 3.



Kdo lahko v imenu podjetja uporablja e-VEM portal?

  • direktor gospodarske družbe – ali pooblaščenec, ki ga je direktor pooblastil (več v točki 3),
  • samostojni podjetnik.

 

Kaj je potrebno urediti za uporabo e-VEM portala, če ste direktor podjetja?

Če ste direktor podjetja in imate na računalniku nameščeno kvalificirano digitalno potrdilo, lahko v zvezi z vašim podjetjem na portalu e-VEM opravljate vse zgoraj omenjene postopke. Enako velja za samostojne podjetnike.

Po določitvi gesla se vam bodo odprle možnosti, s katerimi na portalu razpolagate. Ena izmed njih je podelitev pooblastil – to je funkcija, s katero kot zastopnik podjetja pooblastite drugo osebo, da v imenu vašega podjetja ureja vse potrebno na portalu e-VEM. Za podrobnosti glejte točko 3.

 

Kaj je potrebno urediti za uporabo e-VEM portala, če želite pooblastiti nekoga drugega?

1. Najprej določite uporabnika / pooblaščenca

Morda bo za začetek najlažja izbira osebe, ki že razpolaga s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

2. Uporabnik si naj uredi kvalificirano digitalno potrdilo in prvo prijavo v e-VEM portal

Ko uporabnik razpolaga s kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki je ustrezno nameščeno na računalnik, se naj prijavi na portal e-VEM. Ta korak je pomemben, saj mu bo direktor podjetja le na tak način lahko dodelil pooblastila.

3. Urejanje pooblastila

Pooblaščanje uporabnika se lahko izvede na dva načina:

3.1. Elektronsko na portalu e-VEM: Pooblastilo lahko dodeli npr. direktor, ki ima nameščeno kvalificirano digitalno potrdilo in je prijavljen v sistem e-VEM.

Kot direktor podjetja vstopite na portal in se prijavite, poiščete vaše podjetje (z vpisom matične številke), nato pa v levem meniju izberete "Pooblaščenci podjetja". Zatem vpišete davčno številko osebe, ki jo želite pooblastiti in izberete postopke, za katere želite, da jih oseba opravlja. Dokument elektronsko podpišete.

3.2 Z dostavo podpisanega pooblastila na VEM točko. Pooblastilo, ki ga je podpisal direktor podjetja, naj na VEM točko nekdo osebno dostavi (ki ima s seboj osebni dokument).

Obrazec za pooblaščanje se imenuje Podelitev pooblastila za procesna dejanja v postopkih VEM, najdete pa ga na  tem naslovu (izberite obrazec za gospodarske družbe, če ste direktor d.o.o., ali obrazec za s.p., če ste nosilec s.p.).


Podrobnejša navodila
v zvezi s pooblaščanjem v VEM postopkih najdete TUKAJ.


Pomembno: pooblastilo je možno urediti šele takrat, ko je izbrani uporabnik že prijavljen v portal e-VEM.

4. Oddaja obrazcev M-1, M-2, M-3 in M-12

Navodila za uspešno oddajo najdete TUKAJ. Če navodila strnemo, je pri oddaji obrazca M-1 potrebno:

  • vpisati registrsko številko podjetja (dobite jo pri ZZZS, razen če prvič zaposlujete),
  • vpisati podatke o zavarovancu/zaposlencu: ime in priimek, EMŠO, bivališče,
  • vpisati datum začetka zavarovanja,
  • navesti, za kakšno zaposlitev gre (določen, nedoločen čas),
  • iz klasifikacije izbrati ustrezen poklic in izobrazbo zaposlenca,
  • izbrati osnovo za zavarovanje,
  • pripeti skenirano kopijo pogodbe o zaposlitvi.

Če ste samostojni podjetnik ali direktor gospodarske družbe in nimate digitalnega potrdila ter bi radi pooblastili računovodjo za opravljanje postopkov zavarovanj za zaposlene, lahko podpisano pooblastilo prinesete na našo VEM točko (osebni dokument) ali nam ga pošljete po pošti na naslov Razvojna agencija Zgornje Gorenjske – VEM točka, Spodnji plavž 24e, 4270 Jesenice. Pooblastilo najdete v priponki!

 

« nazaj na seznam